läsvärt.

Alltså, jag förstår mig inte på min skola.

Särskilt alla 8or och 9or. 
Ni fattar inte hur många blickar jag hade runt om mig hela dagen BARA för att jag hade en t-shirt där det stod "bieber ♥ fever". Och då undrar jag hur FAN ni tänker?!
Ska jag höra folk kommentera att jag är en liten fjortis bara för att jag kan förmedla en åsikt, att jag gillar en artist?
Ska jag blir kallad saker jag inte är för att jag älskar en viss människas musik? Är det verkligen rättvist? Men ni äldre, ni får tycka vafan ni vill för alla. Folk (som är era kompisar för i helvete) får ha TH tröjor och riktiga metal-band, men lilla jag får inte ha en Bieber tröja? Och bara för att jag är en person som faktiskt vågar ha en sån tröjja, för att jag vet att vad ni än säger så står jag vid min sak. Men jag blir fortfarande ledsen och osäker när alla äldre kolla snett och kommenterar saker om mig. Tänk på att jag också är en osäker nybliven 7a som inte vågar titta upp när jag går förbi en äldre person. Men vad får ni ut att kommentera "fjortis", "gud vad ful tröjja" medan ni himlar med ögonen, och säger det så högt så att jag hör. Någon sa lite för högt "BÖÖÖG" också. Men det enda som händer är att jag blir mer och mer osäker. Men jag kommer aldrig ändra min åsikt för att ni kommenterar HAN och HANS musik. Men jag blir ju mer och mer osäker på mig själv, för att ni kommenterar MIG också. 


Tänk innan du tittar snett och kommenterar, jag har känslor också.

Kläm fram ett léende eller ett snällt jävla HEJ istället för att kalla mig fjortis, tack.

Mina Kommentarer
Postat av: Moa (8A)

ALLA 8:or och 9:or?

Vore det inte att skriva "Flera" eller "vissa"?

Vad jag vet så har varken jag eller mina kompisar tittat snett på dig.. :P Jag tkr det är tufft att du vågar stå upp för din åsikt och ha en sån tröja, inte många som vågar, men jag tror att du drog alla över en kam nu.. För jag har inte ens sett dig idag i skolan - vore lite svårt och titta snett på dig då? ^^,

2010-09-30 @ 16:33:38
URL: http://ganrud.blogg.se/
Postat av: Karl (7A)

Bra där mallan :D <3

2010-09-30 @ 19:05:21
URL: http://grodankarl.blogg.se/
Postat av: Lovisa

"stirrar skumt på tjejorna brevid som spelar monopol och snubben som har mascara. Gosh i love us!" Tänk vad du stirrade på 'snubben' och vad han har fått för kommentarer och blickar då? Fan vad elakt av dig också då eller?



Det är såklart du får stå ut med sådant om du kommer till skolan med en tröja som visar att du tycker om Justin Bieber. ALLA som har annorlunda/vågade/utstickande/provocerande kläder eller utseende, allt från en tröja med ett band/kändis på till rosa tuppkam och utsvängda jeans med blommor får kommentarer och blickar. LIVE WITH IT. Det kommer tyvärr aldrig att ändras.



Själv skulle jag stirrat på dig också eftersom jag hatar alla artiser eller band som är mainstream och överskattade. "Åååh Bill från th, lady gaga, miley cyrus, justin bieber är såååå bra och snyggaa, jag drömmer om dem varje natt" gör mig nästan självmordsbenägen för de är helt vanliga människor och deras musik är inte bättre än andras, men också det är min personliga åsikt så ja..

2010-10-01 @ 17:59:22
Postat av: julia

haha lite överdrivet där va Lovisa? Självmordsbenägen? ja då kmr du nog vara det hela livet -.- visst kan jag hålla med dig om vissa saker, men det där var lite överdrivet! Alla kmr alltid ha ngn som de gillar, deal with it!

2010-10-01 @ 18:17:55
Postat av: Jasmine

vem fan är den där lovisa? haha.



Helt okej att gå omkring i vadfan man vill, man ska inte behöva bli utstirrad och kallad grejer för det.. Vad får dom ut av det egentligen..?

2010-10-01 @ 18:58:30
URL: http://jasminesjoberg.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Hahahhaa, tar av hatten för dej, lovisa ;). Håller helt med.



Om du nu gillar Beaver så mycket, varför står du då inte upp för det? Om man nu gillar rösten hos en kastrerad lite pojke och dator-tillverkade mellodier, då får du ju fan stå upp för det. Själv tycker jag att musik är 2 gitarrer, en bas, trummor och en eller några sångare.



Om du inte håller med kan du gärna förklara vad som är bra med Bieber, Jonas Brothers eller vad du nu lyssnar på.

2010-10-02 @ 01:54:15
Postat av: Jasmine

Ja, om hon nu gillar bieber så gillar hon bieber, that's it. Och ja, hon står upp för det - annars så skulle hon väll inte ens kommit på tanken att ha på sig tröjan i första taget? Och hon behöver väll fan inte förklara allt bra med dom här artisterna/banden..?!

2010-10-02 @ 12:28:35
URL: http://jasminesjoberg.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Syftade mer på att man tar upp fighten i stället för att skriva att man är missnöjd på internet.



Och jag tycker faktiskt att hon kan förklara vad som är så bra med bieber, för jag förstår inte vad som gör han så jävla bra. Eller jonaas brothers för den delen också.

2010-10-02 @ 12:48:33
Postat av: julia

men om hon vill gilla de så får hon väl det :s, dessutom ofta både justin timberlake och usher skulle vilja signa justin om han inte ens var bra :/.



Vad tkr du att hon ska säga är bra med justin, hon tkr antagligen att han sjunger bra, att han är söt (alla har olika smak), osv.. Sverige är ett fritt land man får tycka vad man vill, om du vill tycka att han suger tyck det då, men NO ONE CARES!!

2010-10-02 @ 14:54:16
Postat av: Jasmine

Tycker att Julia slänger in riktigt rimliga kommentarer här altså.

2010-10-02 @ 17:05:45
URL: http://jasminesjoberg.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Ofta justin timberlake och usher är bra?



själv klart får man tycka vad man vill. Sverige är (som du redan sa) ett fritt land, vilket gör att vi som inte gillar beaver (skulle tro dom vid åldern 14-16 och över) också får säga det. Tar man då risken att bära en tröja med beaver på så får man också vara beredd att få lite skit för det, som om man skulle gå naken vid t-centralen eller att ha en utstickande politisk åsikt.



Om man nu skulle tycka att han är bra för att han sjunger bra, det är en sak. Att man kan tycka att han är en bra artist för att han nu skulle vara söt förstår jag dock inte. Det vore som man sa att Megan Fox är en bra skådespelare bara för att hon är snygg.

2010-10-03 @ 00:34:50
Postat av: Moa 9A Karolina 9C

Vi kollade bara för att vi tycker att tröjan var fin. Avundsjuka kallas det :)

2010-10-03 @ 12:45:24
Postat av: Moa 9A Karolina 9C

VI kollade bara för att vi tycker att den var fin. Avundsjuka kallas det :)

2010-10-03 @ 12:47:33
Postat av: julia

nej justin timberlake och usher är inte bra, de har bara fan från hela världen -.-, och är bland de största artisterna ever. Har du ens nån sångare som du tkr är bra?! Du klagar f*n på allt och alla. Låt folk tycka vad de vill, vi skiter i vad andra tycker.

Btw jag är 14 och jag har flera vänner i åldrarna 14-16 som lyssnar på honom! Du har bara massor med förutfattade meningar..



Bara för att jag inte är ngt stort fan av jonas brothers elr TH så betyder inte det att jag kommentarar skit-saker bara för att få de att må sämre. Tänk på andra, bara för att de är kända så betyder inte det att de inte har några känslor, egoism kallas det, lär dig!



Btw, fortsätt ha bieber tröjor och visa att du står upp för det du tkr, skit i vad andra tkr och som du ser så är det flera som har kommenterat att de inte kollade snett på dig utan faktiskt var avundsjuka! :)



En sak till, han heter bieber, beaver är bäver, lär dig! Och om du inte gillar honom, vrf fortsätter du hålla på?

2010-10-03 @ 18:56:39
Postat av: Jasmine

tkr fortfarande att Julia lägger in jävligt rimliga kommentarer här altså :DD

2010-10-03 @ 19:11:39
URL: http://jasminesjoberg.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Hahhahahahah, Julia din lilla skojare.



Ja, jag har sångare jag tycker är bra. Robert Plant, Dave Mustaine, Tom Araya, Freddy Mercury, Joey Belladona, Ian "Lemmy" Kilmister, Ronnie James Dio, Joel O'Keffe. Detta är några av dom och jag har fler, så tro inte att jag inte känner till bra sångare. Till skillnad från usher och timberlake så är också deras röster också äkta, det vill seäga att dom inte är omgjorda på datorn.



Det mesta jag har sagt och kommenterat på detta inlägg har varit mina tankar och vad jag har att säga. För att citera dig (Julia), "... Sverige är ett fritt land man får tycka vad man vill...", vilket (som kanske kommer som en överraskning) gäller även mig. Du får gärna citera mina "klagomål" om du inte håller med mig.



Sen vet jag inte vad du tycker om andras åsikter. För dig så kanske en annans åsikt är "skit-saker", för mig är det inte (bara under speciella tillfällen). Det jag har skrivit är inte för avsikt att kränka, utan mer som att förklara hur omvärlden ser på bäverpojken.



Och jag kallar han vad fan jag vill, och så länge du kommer fortsätta att påstå skaer som inte är sant om mig eller svara med frågor, så kommer jag fortsätta kommentera.

2010-10-03 @ 22:54:31
Postat av: Gittan

Nån som har synpunkter på min Smurf-tröja.???

2010-10-04 @ 07:12:32
Postat av: Gittan

Denna Fredrik, är han åsiktspolis möjligen ?



Tyck som han eller förklara dig !



Jösses...

2010-10-04 @ 07:18:14
Postat av: Vilda (9a)

Asså du har nog tagit allt på fel sätt.

Jag kollade på din tröja för jag tyckte den var så himla fin! Var har du köpt den?

2010-10-04 @ 15:23:07
Postat av: julia

men allvarligt talat, jag tror inte att nån bryr sig om det! Jag orkar inte hålla på. Hur vet du ens om jag gillar Justin?



Förresten jag har inte sagt att du inte får säga vad du vill, bara att det är onödigt och att ingen bryr sig.



Hur mkt vet du ens om JB? Jag vet att de flesta inte har nån aning om vem han är, bara att han har fans som springer efter honom, världens mest sedda klipp på youtube, men som ändå ingen gillar för att han bara sjunger baby. (Vilket är konstigt eftersom att det är VÄRLDENS mest sedda).



Säger inget om dig jag pratar om personer i ren allmänhet, inte specifikt om dig eftersom jag inte känner dig (vilket påminner mig om ngt...) Bara om saker som du har skrivit...



2010-10-04 @ 17:34:07
URL: http://juliapeterssson.blogg.se/
Postat av: Anna

Asså håll käften (inte alla). Det är fan modigt att visa vem/vilka man gillar. Specielt när man är en nybliven 7a Vet ni hur det känns eller. Det är fett jobbigt att bli kallad fjortis/emo/bög osv. Och man vågar inte säga till heller (inte jag iaf) för dom står flera stycken och skrattar. Fan väx upp!

2010-10-04 @ 17:36:05
URL: http://annna.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Gittan: Ja, jag skulle gärna vilja veta hur man kan gilla han, och det är än så länge bara Amalia som har förklarat.



Julia: Har inte sagt att DU gillar beaver. Och nej, du har inte sagt att inte får säga vad jag vill, dock har du sagt "Håll käften" till flera av mina kommentarer.



Ok. Så vad du menar är att det ända som gör att en artist är bra är att man har många visningar på Youtube och några galna fans? Då kan vi ju säga så här: Justin bieber är ju antagligen bättre än Ac/Dc (vars album "Back in Black" har sålts i 50 miljoner exemplar). Han är också tydligen bättre än Pink Floyd ("dark Side of the Moon" - 45 miljoner). eller kanske Michael Jackson (Thriller - 110 miljoner).



Anna: Nej, och att klaga på Internet kommer ju göra stor skillnad, tror dom flesta som noterade tröjan inte ens läser detta.

2010-10-04 @ 19:37:05
Postat av: julia

jag har inte skrivit "håll käften" i ett enda inlägg ;).. Men AC/DC och michael Jackson är båda sjukt bra (gillar inte AC/DC musiken, men de är fortfarande bra), de är mer erfarna än justin eftersom att de har haft mer tid en justin, han är 16 år, vad är de AC/DC, 50 år?



Det är klart de är bättre på det sättet, det tror jag alla kan hålla med om, även om man gillar de elr inte. Själv älskar jag Michael Jackson och han är en av de största/begåvade personerna som ngnsin har levt.



Men det jag säger är att han har haft över 300.000.000 visningar på youtube, hans skiva "my world 2.0" har sålt dubbel-platina.. Att säga att han är dålig stämmer ju inte, däremot så kan man säga att man inte gillar hans musik elr honom, men inte att han är dålig för då skulle han inte ha sålt så mkt..

2010-10-04 @ 20:51:40
URL: http://juliapeterssson.blogg.se/
Postat av: Vilda 9a

16 och ett halvt*

2010-10-04 @ 20:59:51
Postat av: Fredrik

Ok, blandade ihop dej med den där anna.

2010-10-04 @ 22:22:52
Postat av: Gittan

Fredrik...för det första....det heter "gilla honom" inte "gilla han"...



Så här är det: en del gillar pannkaka, en del gillar köttbullar.....alla har olika smak....det kan ha olika orsaker...erfarenheter, minnen, smaklökar...receptorer (hur man uppfattar saker)



Om du inte kan acceptera att folk har olika åsikter kanske du borde flytta till Burma eller nåt ?

2010-10-05 @ 07:00:39
Postat av: Amalia.

hahahahhahaha, gud vad jag älskar dig Gittan!

2010-10-05 @ 07:23:41
URL: http://mallish.blogg.se/
Postat av: E

Jag tycker verkligen att du ska kunna ha på dig din tröja utan att bli utskrattad men jag retade mig upp på Julias kommentar. Vadå så du menar att Baby är bättre än Stairway to heaven( som har blivit rankad till världens bästa låt flera gånger ) bara för att den har mer visningar på Youtube?

2010-10-06 @ 16:16:52
Postat av: arne

Hur som helst, du får gärna stå för att tycka om Justin Beaber. Men då får du stå ut med att folk stirrar.

Speciellt när man tänker på "stirrar skumt på tjejorna brevid som spelar monopol och snubben som har mascara. Gosh i love us!". Du ska inte gnälla lilla gumman.

2010-10-06 @ 20:49:57
Postat av: Marcus

Ett tips. Använd styckesindelning..annars orkar man inte läsa allt :)

2010-10-06 @ 21:15:54
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: lovisa

Hoppas du haft en fin dag!(:

2010-10-06 @ 21:36:45
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera gärna mitt inlägg =) :

Namn:
Vill du att jag ska komma ihåg dig?

Epostadress (Publiceras inte) :

Din bloggadress/URL (om du har någon):

Det är ditt ord :) :

Trackback