"Vad vill du ha ? Mjölk eller bubbelvatten ?" - Mamma, förklaring kommer..

Hejsan :D

Idag åt Nanett (Davids flickvän ! ) middag hos oss. Det blev pannkakor och championsoppa (mums!) och när dom kom upp till bordet sa David: "men hallå, Nanett är ju LAKTOSINTOLLERANT!"
Och det hade vi ingen aning om och det är ju mjölk, smör och så i pannkakorna och i soppan xD
FAIL, lixom .
Men hon sa typ tusen gånger att det var okej och att hon kunde äta lite soppa och äta mackor ( hon var inte så jätteintollerant, bara lite och hon kunde äta smör men inte mjölk men hon kunde faktiskt äta soppan)
Så hon åt det och vi andra åt pannkakor och soppa och då säger david till mamma att Nanett kanske skulle få något att dricka. Mamma sa självklart och sedan: "Vad vill du ha ? Mjölk eller bubbelvatten ?"
Jag och David kollade bara på varandra och sedan blängde på mamma. Men mamma fattade ingenting.
Alla började skratta och mamma kollade på oss som om vi var idioter. Haha, vi sa: "men mamma, fattade du inte ? Nanett är LAKTOSINTOLLERANT och hon kan inte dricka mjölk, då måste hon ju ha bubbelvatten ! "
, började mamma fatta och ursäktade sig till Nanett som skrattade :)

Kul var det i alla fall.

Men nu är jag jävligt trött och undrar om jag bara ska sätta på tv:n göra mig i ordning och bara zappa tills jag somnar :)
Det är alltid mysigt.
Sedan imorgon kanske det blir bio med Tyra och Eve. Dom skulle göra något och om inte dom skulle iväg någonstans skulle dom ringa :P Jag vill vara lite med Tyra innan hon åker till Alfta. Hennes mamma Ulrika har träffat en kille som heter Robban. Robban har två barn Ida och Emilia (Ni kanske kommer ihåg dom, dom var här i typ maj, jag skrev om dom i alla fall) och dom tre bor i Alfta, det är därför Tyra åker upp dit :D Och hon åker på onsdag.
Men vi får se om det blir något :)
Men nu blire nog sängen med tv:n ! Fast först Dagens Låt 


I'm Gotta Get'cha Good - The Jonas Brothers






Puss & Kram

Mina Kommentarer

Kommentera gärna mitt inlägg =) :

Namn:
Vill du att jag ska komma ihåg dig?

Epostadress (Publiceras inte) :

Din bloggadress/URL (om du har någon):

Det är ditt ord :) :

Trackback